MIÉRT FONTOS A MAGNÉZIUM

Tanuld meg, hogy frissíts – a Sponser támogatásával, 3. rész

Miért fontos a magnézium?
A magnézium egy létfontosságú ásványi anyag, mivel testünk minden sejtjében megtalálható.  Magnézium alkotja a csontok szilárd vázát (kalciummal együtt), segíti az anyagcserét, támogatja az immunrendszert, segíti a szívműködést és fontos szerepe van a fehérjeszintézisben is. Elengedhetetlen a normál izomműködéshez – talán a sportolók körében ezen hatása a legismertebb -, enyhíti az izomgörcsöt és csökkenti a görcsre való hajlamot, valamint képes növelni a teljesítményt.

Miért kell figyelni a magnéziumbevitelre?
A magnéziumot a szervezet nem képes előállítani, ezért különösen fontos, hogy kellő figyelmet fordítsunk a megfelelő mennyiség bevitelére. A magnézium számos táplálékban előfordul, mint például a gabonafélékben, a zöldségfélékben (különösen a paraj és a hüvelyes zöldségek), a banánban, a csonthéjas gyümölcsökben (dió, mandula, mogyoró) és a halakban.
Normál esetben egy kiegyensúlyozott és jól összeállított étrenddel a magnézium egy jó része bejuttatható a szervezetbe, azonban egy aktív sportolóknak a megfelelő táplálkozás mellett ajánlott a magnéziumot más úton is pótolni, hiszen az edzések és versenyek során a verejtékezéssel jelentős mennyiségű ásványi anyag távozik a szervezetből. Magas ásványi anyag igényt idéz elő a fokozott mértékű energiatermelés, a nagyobb izommunka és a regenerációs szakasz is.

Mennyi magnéziumot fogyasszunk?
A napi szükséglet 250 – 375 mg, de ez extrém mozgás esetén akár 500mg is lehet. A napi ajánlott mennyiség egy felnőtt szervezet számára 375 mg.

Mit okoz a magnéziumhiány a sportolás során?
A kontrollálatlan izom-összehúzódások gyakran okoznak problémát az állóképességi sportokban és a csapasportokban, mivel jelentős teljesítménycsökkenéssel és fáradsággal járnak. Magnézium hiányában felszaporodik a tejsav a szervezetben, így izomgörcsök és izomláz alakulhat ki, valamint edzés vagy verseny után a regeneráció is lassúbb.

Hogyan fogyasszuk a magnéziumot kiegészítőként?
A versenyt megelőző 4-5 napban érdemes már kúraszerűen elkezdeni a magnéziumfeltöltést. Erre a Sponser Magnesium 375 termékét ajánljuk, napi 1 adagot fogyasztva. 1 ampulla 375 mg magnéziumot tartalmaz, amely fedezi egy felnőtt szervezet napi szükségletét. Ezen felül C-vitaminnal (antioxidáns funkciókat lát el és segíti a felszívódást), és B2 vitaminnal (hozzájárul a kimerültség csökkentéséhez) dúsított. A hosszabb távú magnéziumpótláshoz pedig a Sponser Magnesium Plus-ot ajánljuk.

Az akkut izom-összehúzódásban szenvedőknek kifejezetten ajánljuk a Sponser Muscle Relax termékét, amely képes meggátolni a kontrollálatlan izom-összehúzódásokat, használatával megelőzhető és azonnal kezelhető a hirtelen fellépő görcs.

Akik nemcsak a magnéziumot szeretnék pótolni, hanem az összes elektrolitot (kalcium, magnézium, nátrium, kálium, klorid), azoknak ajánljuk a Sponser Electrolytes pezsgőtablettát, amely feltölti a szervezetet a verejtékezéssel távozó 5 legfontosabb ásványi anyaggal.

Ha az ásványi anyagok pótlása mellett a túlsavasodással is küzdesz a Sponser Basic Minerals-t neked fejlesztették ki. A Basic Minerals a lúgos ásványi anyagoknak köszönhetően segít a test sav-bázis egyensúlyának szabályozásában. Ezen felül a szervezet számára szükséges napi magnéziumszükséglet 70%-át tartalmazza.

Elérhető lesz a Miskolc Spartan Beast és Sprint versenyen a Sponser?
A Miskolcon induló versenyzőknek jó hír, hogy ismét rendelhetők a Race Pack csomagjaink, amelyekbe természetesen Magnézium ampulla is került.  A rendelt csomagot akár a verseny előtt a helyszínen is átveheted. (Kérjük ezt jelezd a rendelés során a megjegyzésben a nap megjelölésével.)

Amennyiben bővebb információt szeretnél a termékekkel kapcsolatban, látogass el a www.sponser.hu weboldalra. A sponser.hu Facebook oldalon folyamatosan tájékozódhatsz az újdonságokról, akciókról – érdemes követni őket!

A Sponser termékeket a hazai Spartan versenyeken is megtalálhatjátok, keressétek a Sponser sátrat a fesztiválterületen!